Ademsessies

Er bestaat niet zoiets als een goed of fout adempatroon. Als we het hebben over goed leren ademen, bedoelen we vooral: weer jouw eigen, natuurlijke ademritme oppakken. Zonder de spanning en blokkades die je nu in de weg staan om vrij te ademen. Wil je goed leren ademen, dan heb je soms maar een paar ademsessies nodig.

Vier onderdelen

Een ademsessie duurt ongeveer anderhalf uur, de eerste is vaak iets langer. Je kunt het alleen doen, met je partner, een vriend of vriendin of in een groepje (maximaal drie personen). Een ademsessie is opgebouwd uit vier onderdelen:
– Voorgesprek
– Actief ademen
– Ontspanning
– Afsluiting

Voorgesprek

We bespreken hoe het met je gaat. Of je ergens tegen aanloopt, of je vragen hebt. Als je al eerder een ademsessie hebt gedaan kijken we hoe je de techniek toepast, hoe je dat ervaart en waar je eventueel meer ondersteuning nodig hebt.

Actie

In de ongeveer 45/60 minuten daarna, lig je – gekleed – op een massagetafel of matras en focus je op je ademhaling. Je gaat vanuit de onderbuik ademen en de zogenaamde verbonden ademhaling uitvoeren. Daarbij is de inademing langer dan de uitademing en laat je geen pauzes vallen tussen de in- en uitademing.
Ondertussen stimuleren we de adem actief door bewegen, aanraken of met klanken. Je laat je adembewegingen gewoon toe en neemt ze bewust waar. Zo ervaar je hoe vaak je je adem vasthoudt, bijvoorbeeld in pijnlijke of lastige situaties, of op een andere manier negatief beïnvloedt. Maar je leert aan de andere kant ook dat je je adem positief kunt inzetten: bewust vrij kunt laten stromen. Ademsessies kunnen blokkades oplossen.

Ontspanning

Na deze intensieve actie, is het tijd om je een kwartier, twintig minuten volledig te ontspannen.

Afsluiting

We ronden de sessie af met een korte evaluatie.

 

Goed leren ademen is dichter bij je natuurlijke adempatroon komen.

Geef jezelf letterlijk en figuurlijk lucht! Bel of mail voor een afspraak.

Algemene voorwaarden